Kontakta oss

Bara maila till Malin på malin@matpriskollen.se, eller ulf@matpriskollen.se eller om du vill ringa når du oss på 0346-82210 resp. 070-6476127.

Om Matpriskollen

Matpriskollen grundades år 2010 av Håkan Fagerberg och Ulf Mazur. Det var tänkt som en ren konsumenttjänst för de moderna människor som istället för papper använder mobil och dator för att hämta information om veckans extrapriser i matbutikerna. Nu är Matpriskollen mycket mer. 
Med vår långa erfarenhet från Dagligvaruhandeln har det blivit naturligt att försöka utveckla olika verktyg för att effektivisera kampanjer och prissättningen inom branschen. Det ligger i både leverantörernas och kedjornas och den enskilde handlarens intresse att optimera insatserna, så lönsamheten maximeras. 

Mat på nätet växer nu enormt fort och Matpriskollen vill naturligtvis spela en roll här för att hjälpa de olika aktörerna. Vi har nu även ett prisverktyg för detta som hjälper till att hålla koll på och sätta rätt konsumentpris på nätet. 

Matpriskollen är en oberoende aktör inom svensk inom svensk dagligvaruhandel. Vi finns än så länge bara i Sverige och huvudägare är Ulf Mazur och JVH Invest.

Vi samarbetar med de som vill samarbeta med oss och stöttar vår verksamhet. På så sätt kan vi med framgång leverera spännande information ur databasen. 
För konsumenten är tjänsten helst gratis. Vår databas uppdateras med ca 200.000 nya erbjudanden varje vecka. Vi vet också att mobilen är ett kraftigt reklamverktyg och därför tillåter vi bara relevant reklam. På dessa år har vi inte fått en enda konsument som velat blockera köpta annonser för butiker eller varumärken.  Våra användare är till ca 70% kvinnor och majoriteten 25-45 år. Därför har vi även en stor övervikt av barnfamiljer bland användarna.  ”Moderna mammor” som en Insight Manager kallade dem. 
Kampanjanalys är ett webbaserat verktyg som ger värdefull information till alla aktörer inom dagligvaruhandeln. Här finns information om de butiks- och kedjekampanjer som vare vecka görs av över 3000 matbutiker i Sverige. Kampanjanalys kan nu också kopplas till kundernas övriga databaser, som t.ex POS-data eller annan försäljningsdata.